Beranda Pendidikan Dikenal Hingga ke Mancanegara, SMPN 1 Mempura Dikunjungi Universiti Malaysia

Dikenal Hingga ke Mancanegara, SMPN 1 Mempura Dikunjungi Universiti Malaysia

BERBAGI
gubernur_riau' gubernur_riau'

SIAK (Infosiak.com) – Sebagai sekolah yang memiliki segudang prestasi serta kental dengan kebudaan melayu, nama Sekolah Menengah Pertama Negeri (SMPN) 1 Mempura Kabupaten Siak cukup dikenal hingga ke Mancanegara. Hal itu terbukti dengan dipilihnya SMPN 1 Mempura sebagai tempat kunjungan kebudayaan oleh Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Jum’at (02/11/2018) siang kemarin.

Kedatangan rombongan tim kebudayaan dari Universiti Tun Hussen OON Malaysia ke SMPN 1 Mempura itu, disambut langsung oleh Ketua Lembaga Adat Melayu (LAM) Kabupaten Siak Datuk Wan Said, dengan didampingi Kepala SMPN 1 Mempura Winda Harniati M.Pd beserta puluhan guru dan ratusan siswa.

sedang memuat...

“Rombongan dari Universiti Tun Hussen Malaysia ini dipimpin oleh DR Muhammad Akbal selaku petinggi universiti, yang mana rombongannya terdiri dari 12 orang peserta,” turur Kepala SMPN 1 Mempura Winda Harniati, kepada Infosiak.com.

Pada kesempatan tersebut, Kepala SMPN 1 Mempura menyerahkan bingkisan (cendramata, red) berupa Tanjak khas melayu Siak dan sejumlah souvenir kepada rombongan Universiti Tun Hussen Malaysia sebagai kenang-kenangan.

Laporan: Miswanto/Tok
Editor: Afrijon

tunggu...

Saksikan Video Pilihan Berikut Ini: 

Sukai Fan Page Facebook - Infosiak.com  | Subscribe Channel YoutubeInfosiak | Follow InstagramInfo_Siak | Follow Twitter - Info_Siak
waterpark_siak'
Baca Juga:  Diakui Sebagai Sekolah Unggulan, SMPN 1 Mempura Terima Alat Kesenian Melayu
BERBAGI