Beranda Pendidikan Dikenal Hingga ke Mancanegara, SMPN 1 Mempura Dikunjungi Universiti Malaysia

Dikenal Hingga ke Mancanegara, SMPN 1 Mempura Dikunjungi Universiti Malaysia

BERBAGI
gubernur_riau'

SIAK (Infosiak.com) – Sebagai sekolah yang memiliki segudang prestasi serta kental dengan kebudaan melayu, nama Sekolah Menengah Pertama Negeri (SMPN) 1 Mempura Kabupaten Siak cukup dikenal hingga ke Mancanegara. Hal itu terbukti dengan dipilihnya SMPN 1 Mempura sebagai tempat kunjungan kebudayaan oleh Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Jum’at (02/11/2018) siang kemarin.

Kedatangan rombongan tim kebudayaan dari Universiti Tun Hussen OON Malaysia ke SMPN 1 Mempura itu, disambut langsung oleh Ketua Lembaga Adat Melayu (LAM) Kabupaten Siak Datuk Wan Said, dengan didampingi Kepala SMPN 1 Mempura Winda Harniati M.Pd beserta puluhan guru dan ratusan siswa.

waterpark_siak'
loading...

“Rombongan dari Universiti Tun Hussen Malaysia ini dipimpin oleh DR Muhammad Akbal selaku petinggi universiti, yang mana rombongannya terdiri dari 12 orang peserta,” turur Kepala SMPN 1 Mempura Winda Harniati, kepada Infosiak.com.

Pada kesempatan tersebut, Kepala SMPN 1 Mempura menyerahkan bingkisan (cendramata, red) berupa Tanjak khas melayu Siak dan sejumlah souvenir kepada rombongan Universiti Tun Hussen Malaysia sebagai kenang-kenangan.

loading...

Laporan: Miswanto/Tok
Editor: Afrijon

Saksikan Video Pilihan Berikut Ini: 

Sukai Fan Page Facebook - Infosiak.com  | Subscribe Channel YoutubeInfosiak | Follow InstagramInfo_Siak | Follow Twitter - Info_Siak
waterpark_siak'
Baca Juga:  Tingkatkan Kompetensi, Disdikbud Sijunjung Study ke SMPN 1 Mempura Siak
BERBAGI